De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft bepaald dat verzekeraars gezamenlijk nieuwe regelingen mogen invoeren om moterrijtuig schade eenvoudiger en sneller af te handelen. Hierdoor wordt het voor klanten mogelijk om door hun eigen verzekeraar geholpen te worden bij schade aan hun voertuig.
Als er schade is, blijkt in praktijk dat klanten liever door hun eigen verzekeringspartij worden geholpen. Nu is het nog zo dat de consument met een WA verzekering de schade verhaald op de verzekeraar die de schade veroorzaakt heeft. Door de nieuwe regeling kunnen verzekeraars de schade onderling verrekenen. Omdat er nu direct contact is, zorgt dit voor een snellere afhandeling.
Doordat het voor de consument nu duidelijk moet worden dat men tussen twee opties kan kiezen en dat het voor nieuwe verzekeraars gemakkelijker wordt om toe te treden tot de regeling, gaat Het Verbond van Verzekeraars binnen haar bedrijfsregeling enkele aanpassingen doorvoeren. De planning is dat de regeling halverwege 2021 wordt ingevoerd. De eerste stap is op 16 december, dan wordt de nieuwe aanpak tijdens de algemene ledenvergadering van het verzekaarsverbond voorgelegd.
Heb je naar aanleiding van deze blog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
Benieuwd naar ons shortlease aanbod? Bekijk direct al onze modellen.